PLANS E PROXECTOS


PROGRAMACIÓN XERAL ANUAL





PROGRAMAS DE MELLORA EDUCATIVA



No curso 2023/24 o profesorado do colexio Padre Feijoo levará a cabo varias experiencias educativas entre as que cabe salientar as seguintes:

1. PLAN DIXITAL

O Plan Dixital inscríbese dentro do Proxecto Educativo deste colexio e ten como obxectivo a competencia dixital, o tratamento da información e a integración das TIC nos procesos de ensino-aprendizaxe. Dito plan  correspóndese cos principios de identidade do colexio e tamén cós seus obxectivos básicos. Así, nos princicipios de indentidade recóllese que o colexio promoverá a innovación educativa. Este plan ten como referencia o Marco Europeo para Organizacións Educativas Dixitalmente competentes (DigComOrg) que foi desenvolvido polo Centro Común de Investigación (Joint Research Centre).

As propostas de mellora materais para este curso serán dotar de paneis interactivos ás aulas de 5º e 6º de Educación Primaria.

 

Os obxectivos do Plan Dixital para este curso serán os seguintes:

1. Formación do profesorado.

1.1. Formación na utilización dos paneis interactivos.

1.2. Formación en robótica.

1.3. Formación en impresión 3D.

2. Creación dun equipo de dinamización sa aula dos Polos Creativos.

3. Fomentar o uso do carro dixital en todos os ciclos.



2. POLOS CREATIVOS

Para o presente curso cómpre seguir avanzando na utilización do Polo Creativo que se instalou no espazo que antes ocupaba a aula de informática. Este equipamento circunscríbese dentro da Estratexia de Galicia Dixital 2030 e a Estratexia Educación Dixital 2030 de Galicia. Dende o curso pasado o colexio dispón dun espazo propio no que poder traballar a intelixencia artificial,  o procesado audiovisual e artístico, a realidade virtual e a impresión 3D, as tecnoloxías de control computerizado e fabricación aditiva, o mecanizado de diferentes materiais, a electromecánica, a robótica e os microcontroladores, entre outras.

Os Polos Creativos son unhas tecnoloxías innovadoras que favorecen novos estilos de aprendizaxe do alumnado. Coa implementación deste proxecto, baseado nos principios da robótica, modelado en 3D, impresión 3D e gravacións audiovisuais, entre outros, pretendemos darlle un novo enfoque á práctica educativa dende o punto de vista didáctico, metodolóxico, curricular e organizativo; é dicir, con este proxecto pretendemos promover a adquisición de competencias dixitais enfocadas ás áreas STEM.

O noso obxectivo principal con este proxecto é fomentar os coñecementos tecnolóxicos en toda a comunidade educativa, posto que é clave nun mundo cada vez máis dixitalizado. Polo tanto, consideramos que os polos creativos serán un elemento esencial para o proceso de ensinanza e aprendizaxe, convertendo así o noso centro educativo nun centro competente no tocante á competencia dixital.

Co uso de robots e materiais en 3D, así como de todo tipo de material audiovisual, crearemos novos escenarios nas aulas, onde se afrontarán diversos contidos e competencias clave dun xeito innovador. Sabemos que para logralo precisamos potenciar a creatividade artística e visual, o traballo manipulativo, a aprendizaxe enfocada nas competencias clave e a aprendizaxe cooperativa, cuestións establecidas no currículo. Nas etapas de Educación Infantil e Primaria, a robótica e o material audiovisual resultan moi motivadores, polo que a curiosidade do alumnado levaraos a descubrir novas realidades mediante a experimentación.

Por outra banda, a impresión 3D permitirá un maior aproveitamento do proceso de ensinanzaaprendizaxe, interacción directa entre alumnado e mestres/as e unha visualización máis real dos elementos. Tendo en conta isto, esta técnica pode ser moi útil en todas as áreas, véxase nos seguintes exemplos:

·       Áreas científicas: crear partes da anatomía humana e animal, mapas, capas da Terra.

·       Área de Educación Física: elaborar trofeos e medallas para as diversas competicións.

·       Área de Música: creación de instrumentos e impresión de notas musicais.

·       Área de Matemáticas: escalas (para aprender as proporcións), corpos xeométricos e figuras planas,medidas de capacidade, masa e volume.

·       Área de  Plástica: diversos elementos como árbores, copos de neve, maquetas...

·       Área lingüística: letras para creación de xogos, obxectos para creación de historias.

Polo tanto, levando a cabo este proxecto, consideramos que potenciaremos as intelixencias múltiples e as competencias dixitais, utilizando un enfoque colaborativo, inclusivo e interdisciplinario e partindo sempre dos intereses e experiencias próximas do noso alumnado. A maiores, un aspecto no que debemos facer fincapé e que reforzará aínda máis a importancia dunha transformación educativa, é o Deseño Universal




3. PROGRAMAS DE ÉXITO EDUCATIVO

Coa participación nestes programas o que se busca é acadar o éxito educativo por medio da implementación de programas que promovan a igualdade de oportunidades entre homes e mulleres, a inclusión, a redución das taxas de abandono escolar temperán, o desenvolvemento da competencia emocional e, en xeral, a mellora do clima escolar de toda a comunidade educativa. Esta en concordancia cos obxectivos de educación de calidade e igualdade de xénero da Axenda 2030.

En relación á Convivencia  e á liña do exposto  a través dos Centros Quérote+ "os centros de ensino son un dos espazos de socialización por excelencia para mozos e mozas onde adquirir coñecementos e ferramentas para desenvolverse e medrar dun xeito o máis satisfactoria posible. Non cabe dúbida que son un lugar onde se relacionan entre iguais, onde poden xurdir conflitos e dificultades... nos centros de ensino establécense vínculos co grupo de iguais, compártense experiencias e momentos significativos no proceso de construción persoal. Como espazo de convivencia que son, tamén xorden conflitos e, ás veces estes poden levar a que os rapaces/rapazas se sintan feridos e agredidos por conductas e problemas cos seus compañeiros e compañeiras". Así mesmo, e á liña do recollido na Exposición dos Motivos da Lei 4/2011, do 30 de Xuño, de convivencia  e participación da comunidade educativa  "A convivencia nos centros docentes constitúe en todas as sociedades desenvolvidas un motivo de preocupación crecente, que non se circunscribe unicamente ao problema que supón o mantemento da disciplina nas aulas , senón tamén ás relacións entre o propio alumnado, o que levou a tomar conciencia da gravidade que revisten fenómenos como o acoso escolar".

Por estes motivos, consideramos relevante comezar a intervir dende a escola nunha clara liña de prevención de conductas violentas ou discriminatorias, xestión de conflitos e mellora da intelixencia emocional.

Gardando relación coa Convivencia, dende o apartado de Igualdade e coa finalidade de desenvolver na escola os valores que fomenten a igualdade efectiva entre homes e mulleres así como a prevención e o tratamento da violencia de xénero, a promoción do respecto pola diversidade afectivo-sexual e a prevención e tratamento da LGTBIfobia, consideramos importante implementar medidas na liña da "Socialización Preventiva da Violencia de Xénero" (Idealove&Nam).

Así mesmo, tendo en conta as seguintes afirmacións  recollidas por  Jesús C. Guillén en dous artigos publicados na web de Escuela con Cerebro baixo os títulos "Educacion Emocional" e "Atención na aula: da curiosidade ao coñecemento":

1) "Sabemos que o estrés afecta ao aprendizaxe. Un certo nivel de éstres é beneficioso porque evita o aburrimento e a compracencia pero para que a aprendizaxe sexa ótima o nivel de estrés non pode ser excesivo porque pode provocar ansiedade ou agotamento (lei de Yerques e Dodson).

2)"Cando as emocións positivas nos impregnan de enerxía positiva podemos concentrarnos mellor e empatizar máis, ser máis creativos e manter o interese polas tarefas" (Davidson, 2012.) 

3) "A educación emocional é un proceso educativo que pretende potenciar o desenvolvemento das competencias emocionais como elemento do desenvolvemento integral da persoa, como obxectivo para capacitala para a vida. .

4) "Demostrouse que o mindfulness mellora a actividade de circuitos da corteza prefontal que son fundamentais para manter a atención centrándoa nun novo obxectivo específico

Pretendemos desenvolver accións para a mellora da competencia socioemocional que, á liña do recollido na resolución do 09 de xuño de 2022 complementen ás liñas CONVIVE-T, IGUÁLA-T, e INCLÚE-T que permitan "acadar o éxito educativo a través da implementación de programas que promovan a igualdade de oportunidades entre homes e mulleres, a inclusión, o desenvolvemento da competencia emocional e, en xeral, a mellora do clima escolar de toda a comunidade educativa".


3.1. PROGRAMA   INCLÚE - T

As accións a levar acabo serán as seguintes:

1.Difusión entre o profesora do centro de ¿Proceso de cribado Universal¿.

2.Elaboración dunha ferramenta de Avaliación baseada no currículo dentro do modelo de resposta á intervención.

3.Elaboración a nivel de centro dun Protocolo de detección temperá de detección de Necesidades Específicas de Lectura, escritura e cálculo na liña do establecido nos Modelo de resposta á intervención.

4.Implementación, a nivel piloto, en 3º de primaria da identificación temperá dentro do proceso de cribado universal.

3.2. PROGRAMA   IGUALA - T

Dentro dos Contrato-Programas da Consellería un curso máis solicítase este programa que trata de levar a cabo accións que fomenten a coeducación, a promoción da igualdade de oportunidades entre mulleres e homes, prevención e tratamento da violencia de xénero, promoción do respecto pola diversidade afectivo-sexual, prevención e tratamiento da LGBTIfobia e outras medidas semellantes.

As accións a levar acabo serán as seguintes:

1.Proxecto de Educación Sexual coas alumnas e alumnos de 6º Curso de Primaria: O Feito sexuado Humano, O suxeito sexuado/a e as implicacións, Diversidade, Intersexualidade. Educación afectiva-sexual, Formas de Vida San. Maltrato, Bullying, Abuso, Acoso...

2.Programa de Habilidades Sociais a través da estratexia de Aprendizaxe Cooperativo (Traballo cooperativo CA/AC: Cooperar para Aprender/Aprender a Cooperar).

3.Creción durante o curso escolar dun Taller Feminista. Dotación ao centro de Bibliografía sobre Feminismo para alumnado, profesorado e familia.

4.Solicitude dentro do "Plan director para a convivencia e mellora da seguridade nos centros educativos e as súas contornas" de Conferencias e Actividades no centro en relación á "Violencia sobre a muller, discriminación por razón de sexo ou orientacións sexual..."

5.Participación na Mesa Local Contra a Violencia de Xénero e Constitución do Centro Escolar como "Centro Escolar contra a Violencia de Xénero".

 

 

3.3. PROGRAMA  convive-t

Tamén dentro dos Contrato-Programa da Consellería de Educación vai a realizarse o Programa Convive-t. Dito programa busca levar a cabo medidas que favorezan o clima escolar e as relacións entre os membros da comunidade educativa, actuacións preventivas de condutas violentas ou discriminatorias, actuacións de acollida nos centros educativos, a conciliación ou mediación escolar, a xestión de conflitos, e outras accións similares. Dentro deste programa desenvolverse a actividade A Mirada do Outro.

As accións a levar a cabo serán as seguintes:

1.Programa de Sensibilización e Prevención do Acoso Escolar "A Mirada do Outro":  Autoconcepto, Autoestima, Intelixencia Emocional, Educación en Valores, Habilidades Sociais. Violencia e Agresividade, Acoso escolar e Ciberacoso, Xestión de conflitos no ámbito escolar.

2.Programa de Habilidades Sociais a través da estratexias de Aprendizaxe Cooperativo.

3.Enquisa ao alumnado sobre "Vivencias de Acoso Escolar". Adaptación da Enquisa de Save The Children: Yo a eso no Juego. Bullying y Ciberbullying en la infancia. Difusión da "Guía de Prevención do Acoso Escolar do Centro".

4.Solicitude dentro do "Plan director para a convivencia e mellora da seguridade nos centros educativos e as súas contornas" de Conferencias e Actividades no centro en relación á "Consecuencias do acoso escolar en quenes o padecen", "Prevención de riscos de seguridade asociadas ás novas tecnoloxías".

5.Participación na Mesa Local contra as Violencias.

Actividades a realizar:

Eu coma ti: Trátase dun obradoiro vivencial que convida a a cada participante e tamén ao seu grupo a reflexionar sobre as diversidades entre iguais, a inclusió e a xustiza social. A través da imaxe, da palabra e do movimiento buscan as claves para os coidados e os bos tratos entre iguais. Estará orientado ao alumnado de 6º de Primaria.

A Mirada do Outro: Durante este curso terá lugar a posta en funcionamento en colaboración coa Asociación Aseia do Programa "A Mirada do Outro: programa de sensibilización e prevención do acoso escolar" . Este programa vai a desenvolverse durante varias sesións de dúas horas de duración a través de talleres co alumnado de 5º de primaria.


O acoso escolar é unha das máximas preocupacións deste centro educativo, entendendo este como calquera clase de acción, sexa física como psicolóxica, que supoña intimidacións entre escolares ou mesmo malos tratos, e que teña como característica unha repetición mantida no tempo. En consecuencia, dende o centro temos especial atención a:

a) Accións que supoñan intimidación ou malos tratos reiterados sobre un mesmo alumno/a.

b) Situacións entre alumnos/as que presenten desequilibrios de poder ou forza.

 

3.4. CONTRATOS PROGRAMA  PROA

Con este plan trátase de apoiar o alumnado para a mellora do rendemento académico, implicando ao grupo de clase nas actividades de reforzo, co fin de conseguir o máximo desenvolvemento emocional, intelectual e social do alumnado

Previamente á súa solicitude foi necesario realizar unha valoracón previa do alumnado que vai a precisar reforzo e axuda durante este curso. Unha vez detectado máis dun 30% de nenos e nenas en situación vulnerable, solicitouse a participación nos programas  PROA.

Os obxectivos a acadar co programa  PROA  son:

1.Incrementar as expectativas de éxito escolar dos alumnos.

2.Diminuir o efecto que provocan as desigualdades sociais, económicas e culturais.

3.Actuar de xeito preventivo para evitar que o alumno poda abandoar o sistema educativo no futuro.

4.Axudar a superar as dificultades xeradas nas áreas instrumentais básicas: lectura, escritura e cálculo.

5.Facer que o alumno adquira hábitos de traballo e técnicas de estudio.

Medidas a levar a cabo:

1.Concienciar ao alumno de que se pretende con esta medida.

2.Buscar a implicación activa das familias.

3.Levar a cabo, por parte da Titoría e Equipo de Ciclo, unha coordinación cos docentes responsables da aplicación do programa. Especial importancia terá proporcionarlles información sobre os aspectos a mellorar en cada alumno.

4.Reforzar os coñecementos que se están dando na súa clase.

5.Facilitar os espacios que se precisen: aula, biblioteca, sala de informática, patio, etc.


 

3.5. PLAN PROXECTA


O Plan Proxecta+ busca fomentar a innovación educativa por medio de programas educativos que desenvolvan as competencias clave como eixe do currículo e os elementos transversais, nos cales se inclúe a educación en valores e os obxectivos de desenvolvemento sostible da Axenda 2030. Para conseguir estes obxectivos busca favorecer a innovación nos propios centros a través de programas externos cos que promover a realización de proxectos interdisciplinarios.

 

1. PLAN PROXECTA "Escola Verde"

O noso colexio é unha escola comprometida co medio ambiente. Queremos integrar a sustentabilidade nas nosas accións cotiás e non só como un contido a impartir, senón como un modo de ensinar. Involucrar a toda a comunidade educativa(familias,concello,profesorado e veciños) na adquisisción dunha alta conciencia ambiental, enfocada á identificación de problemas ambientais, busca de solucións e mellora dos hábitos no día a día do noso centro. Queremos conectar ao noso alumnado para acadar cambios de comportamento medioambiental. Esta actividade está dirixida a todo o alumnado de Infantil e Primaria.


Os obxectivos que pretende esta actividade son os seguintes:

- Fomentar actitudes responsables co medio ambiente.

- Transformar o recreo nun espazo libre de plásticos.

- Concienciar a comunidade educativa da importancia das 7R: Rediseñar, Reducir, Reutilizar, Reparar,

Renovar, Recuperar, Reciclar.

- Utilizar os espazos naturais como espazos educativos. natureza.

Para lograr ditos obxectivos levaranse a cabo as seguintes accións:

- Formación do profesorado na utilización de espazos verdes como espazos educativos.

- Creación de contos con mateirais do entorno.

-Visita asociación protectora dos burros ANDREA: A natureza e polo tanto a fauna e a flora e o seu coidado son un

pilar fundamental no noso proxecto de centro, e queremos achegar aos nenos a esta asociación para darlle visibilidade e que aprendan a importancia de conservar a natureza.

- Visita ao Rexo( ecoespazo da Reserva da biosfera de Allariz).

- Taller de creación de lápices con bambú e cáscara de noz.

- Taller de xabón.

- Taller de velas con cera de abella.

- Taller de pasta de dentes ecolóxica.

-Recollida de pilas: a contaminación está presente no entorno e un dos elementos mais contaminante son

as pilas e baterías, queremos ser un punto de referencia na recollida selectiva e reciclaxe, como xa fixemos en cursos pasados.

- Recollida de materail escolar

desgastado para reciclar colaborando cunha ONG.

- Colaboración con protección

civil na recollida de tapóns solidarios, recollida material para poboado saharauí.

- Colaboración co concello de Allariz para limpeza de ríos e espazos naturais.

- Concienciar a toda a poboación na recollida selectiva de residuos. Formaremos os nenos para que dan charlas

nas asociación de veciños, nas aldeas¿ que entreguen folletos explicando a importancia das 3R e así crear miniecoloxistas concienciados.

- O Horto escolar, no cal levamos traballando varios cursos, é outra maneira de traballar a importancia dun mundo

sostible.


2. PLAN PROXECTA “Aprendo Programando”

O CEIP Padre Feijoo pertence á rede de centros de Polos creativos e tendo en conta os cambios de mestres que temos cremos que a mellor maneira de que participe o maior número de alumnado e profesosardo e través de formación e actividades propostas, polo que un plan proxecta(nos que a todo o mundo lles gusta participar) é a maneira idónea para facelo.

Queremos que a aula de polos creativos sexan todas, que o alumnado non esté desexando chegar á aula de polos para aprender divertíndose, senon que todo o centro sexa así.

Os rapaces na escola deberían ter contacto con temas como a domótica, tecnoloxías para exteriores, cidades

intelixentes etc.

Nun mundo que tende cada vez máis á eficiencia enerxética son clave as Novas Tecnoloxías para o aforro de

enerxía. Hai que formar aos nenos para a vida e por iso, tanto ou mais importantes que os contidos propios de cada unha das materias que deben estudar, son os contidos das áreas transversais educación como a educación ambiental.

Empregaremos como fío conductor a historia de Allariz, así coñeceran a historia da súa vila e crearan un produto innovador para proxectar os seus coñecementos coa comunidade educativa.

O seus obxectivos son:

- Crear profesorado eficiente en robótica.

- Empregar o Scratch para traballar os contidos das distintas áreas de maneira amena.

- Achegar  aos nenos ao mundo da robótica.

- Achegar o alumnado á domótica e aos fogares intelixentes.

- Traballar a historia de forma divertida e innovadora.

Para lograr ditos obxectivos levaranse a cabo as seguintes accións:

Definición do proxecto:  É importante que o alumnado participe na elección do tema que queremos traballar,que a temática proposta  esté baseada nos seus intereses e centranda nos obxectivos de aprendizaxe, plantexando a posibilidade de realizar proxectos transversais.

Concreción das actvidades: Primeiro traballariamos conceptos básicos de historia, perriodos, caracaterísticas.  Unha vez feita esto e que teñan un visión global pasariamos a centrarnos na historia da Vila. Para poder creat contido, primeiro hai que ter coñecementos.

Formación en Scratch:  Nos ordenadores de préstamo que temos no centro temos insatalada a aplicación de Scratch e traballaremos con eles conceptos básicos para logo deixalos fedeller e que se familiaricen coa linguaxe de programación. 

Mestura e reutiliza:  Descargaremos proxectos doutros centros para probalos e buscarlle utilidade ademais de modificalos en función dos nosos intereses.

Executar na aula: Cada aula escollerá un tema da historia para crear o seu xogo educativo.


3. PLAN PROXECTA “Cóntame un conto”

Hoxe en día por mor da globalización e as novas tecnoloxías as crianzas están perdendo moito do coñecemento e sabiduría popular que sempre se pasou de xeración en xeración de forma oral. A literatura popular galega de transmisión oral é unha das nosas señas de identidade como pobo e está nas nosas mans que non se perda. Por iso dende o noso centro pensamos que este proxecta pode ser de utilidade para dar a coñecer e promover esta tradición secular explorando as súas posibilidades dentro do centro educativo e facendo partícipe a toda a comunidade educativa.

O seus obxectivos son os seguintes:

- Facer un traballo de campo para atopar e recopilar contos de tradición oral na nosa contorna.

- Promover o coñecemento da literatura popular galega de transmisión oral.

- Incorporar aos centros de ensino a tradición oral de contar contos.

- Implicar as familias con traballo que fan as crianzas no centro.

- Implicar ao Centro de Día para a Terceira idade no noso proxecto para que haxa un contacto interxeracional.

- Analizar a través dunha perpectiva feminista todos os contos de tradición oral recopilado.

Faranse diversos traballos realizados polos alumnos. Eses traballos daranse a coñecer a toda comunidade educativa.

  

As liñas de actuación serán as seguintes:

- Investigación sobre diferentes contos de tradición oral.

- Analizase e reflexión sobre a información obtida.

- Elaboración de traballos e actividades.

- Divulgación dos traballos.

4.  Método ABN

Un curso máis continúa a implantación do Método ABN. A posta en marcha deste importante método no noso colexio supuxo unha innovación sen precedentes. Trátase de que no ensino das matemáticas, un eido tradicionalmente relegado a aprendizaxe memorística e mecánica, o alumando sexa quen de resolver os problemas cunha maior autonomía e liberdade. O seu creador foi o doutor en Ciencias da Educación Jaime Martínez Montero que en cursos pasados acudiu ao noso centro para comprobar de primeira man o traballo do equipo docente de Infantil.

 

5. Proxecto Voz Natura

 

 Adaptación do proxecto “Pasiño a Pasiño faise o camiño” á nova normalidade.

  • #merenda0plásticos: tanto a merenda que traen o cole como a que levaremos ao camiño(non se pode levar a cabo esta parte) pediremos que sexa sen plásticos, non se trata de que tiren as fiambreiras e botellas de plástico(que iso sería peor en todos os sentidos) senón que os que teñan que mercar ou renovar que non sexa de plástico, unha bolsiña de tea, unha cantimplora....e sobre todo que non traian plásticos de un só uso.

Todos aqueles que o consigan pertenceran á familia #0residuos

  • Continuaremos coa “patrulla verde”, trátase de  equipos mixtos de distintas idades(pasaran a ser da mesma aula e sempre os mesmo unha semana, despois lavaremos os chalecos e levaran sempre luvas) que se dedicarán a revisar que todo o mundo tira ó lixo (reciclando) os restos da merenda, que o patio quede limpo e que as papeleiras verdes que temos nas aulas estéanse empregando correctamente.
  • Non esqueceremos a nosa “Horta de Auri” nin o noso galiñeiro que seguiremos coidando por quendas semanais. (Parecenos ainda mais importante nestas circunstancias posto que así os cativos apreoveitan para estar un ratiño ó aire libre)
  • Actividade de compostaxe do concello, seguiremos participando no compostaxe que fai o concello.

 

6. Obradoiro de Xogos Populares.

Esta actividade desenvólvese coa colaboración da CCP Xaquín Lorenzo da Deputación de Ourense. Nesta ocasión participamos no XVI Obradoiro de Xogos Populares e Tradicionais, deseñado principalmente para alumnado de Primaria e Secundaria. O obradoiro realizarase en horario lectivo nunha única sesión de media mañá.

 

7. Plambe de mellora de Bibliotecas Escolares.

 

O CEIP Padre Feijóo continúa un curso máis co Plambe de mellora de bibliotecas escolares. Por este motivo o profesorado de este centro vai a continuar participando nun programa de innovación educativa coa formación de usuarios e dinamización da biblioteca escolar. A tarefa da dinamización da biblioteca escolar esixe Incluír varios tipos de actividades dentro da mesma. Por unha parte, están aquelas que se centran na formación dos seus usuarios que debe ir orientada cara o coñecemento da biblioteca e da función que esta desempeña nun centro escolar e tamén cara ao desenvolvemento por parte dos seus usuarios, dunha serie de estratexias que permitan a obtención de información almacenada en diferentes soportes e o seu uso adecuado. Neste aspecto, a figura do profesor bibliotecario xoga un papel fundamental, como responsable directo dos programas deseñados para a formación dos usuarios. Colaborará estreitamente con todo o profesorado na confección do currículo das materias que se imparten no centro, procurando que nelas teñan cabida actividades relacionadas coa lectura e co uso da biblioteca. Tamén manterá informado ao longo do curso ao equipo de biblioteca e a todo o profesorado en xeral das actividades de formación en bibliotecas escolares e animación á lectura que se desenvolvan (cursos de formación, xornadas, conferencias…) coa finalidade de que o profesorado que realice actividades relacionadas coa biblioteca conte coa motivación e formación suficiente para desempeñalas correctamente. Para a posta en práctica dos proxectos lectores, a biblioteca escolar, é un instrumento imprescindible, que a comunidade escolar debe organizar e dinamizar como un centro de recursos para a lectura, a información e a aprendizaxe, de carácter dinámico e en constante actualización. Así entendida, a biblioteca escolar, pode ser un elemento estratéxico para a innovación pedagóxica que axude a revitalizar as prácticas educativas e a vida cultural do centro, proporcionando tanto ao alumnado como ao profesorado a oportunidade para o emprego de múltiples recursos que permitan unha progresiva autonomía na aprendizaxe. Ademais, sirve de canle para a integración nos centros educativos das tecnoloxías da comunicación que a sociedade vai desenvolvendo, e ofrece a posibilidade de acceso igualitario aos bens culturais, independentemente do estrato económico e cultural de procedencia, actuando como axente de compensación social.

 

8. Circuítos de Educación Vial

 

Esta actividade realízase durante o mes de maio ou xuño polo que se avaliará nese momento a evolución da pandemia e a posibilidade de poder levala á cabo. Esta actividade desenvólvese coa participación da DXT e seguindo nesa liña de colaboración o colexio terá programado, un curso máis, un circuíto de educación vial para os nosos nenos e nenas de 1º e 2º de Educación Primaria e outro para os alumnos de Educación Infantil.

Este circuíto establecerase no patio do colexio de primaria, durante unha mañá do terceiro trimestre. Os alumnos poderán participar no mesmo coas súas bicicletas, triciclos, patíns ou mesmo carros de bonecos e deberán traer casco.

O alumnado de 3º e 4º terá a mesma actividade pero empregando karts eléctricos.

 

9. Actividade da compostaxe

 

Esta actividade ven enmarcada dentro do seminario de conservación do medio ambiente. Coa colaboración do Concello de Allariz e tras recibir o profesorado implicado a correspondente formación pola  asociación ecoloxista Adega están en funcionamento tres composteiros: un no patio de primaria, outro no comedor e finalmente outro no colexio de infantil.

Os alumnos de primaria terán asignada unha semana por curso para recoller os residuos orgánicos da cociña e levalos ao composteiro. A súa vez poden depositar nel toda residuo orgánico procedente das súas merendas da mañá.