AS TIC








1. PLAN DIXITAL

 

O Plan Dixital inscríbese dentro do Proxecto Educativo deste colexio e ten como obxectivo a competencia dixital, o tratamento da información e a integración das TIC nos procesos de ensino-aprendizaxe. Dito plan  correspóndese cos principios de identidade do colexio e tamén cós seus obxectivos básicos. Así, nos princicipios de indentidade recóllese que o colexio promoverá a innovación educativa. Este plan ten como referencia o Marco Europeo para Organizacións Educativas Dixitalmente competentes (DigComOrg) que foi desenvolvido polo Centro Común de Investigación (Joint Research Centre).

As propostas de mellora para este curso foron dotar unha alta porcentaxe de aulas con pantallas dixitais e/ou interactivas a través das cales se poda traballar non so de maneira visual senón tamén manipulativa as aprendizaxes.  Tamén se fixo a proposta de crear un espazo creativo (maker) a través do cal traballar os contidos do currículo dunha maneira totalmente dinámica, motivadora, manipulativa e innovadora. Por último está iniciativa de crear dunha Radio Escolar así como a creación dun estudo de grabación co que desenvolver moitas actividades interdisciplinares para ambas etapas educativas (infantil e primaria). Pódese acceder a este plan no seguinte enlace.


PLAN DIXITAL


Obxectivos do Plan Dixital 2023-2024




 

2. POLOS CREATIVOS

 

 


Para o presente curso cómpre seguir avanzando na utilización do Polo Creativo que se instalou no espazo que antes ocupaba a aula de informática. Este equipamento circunscríbese dentro da Estratexia de Galicia Dixital 2030 e a Estratexia Educación Dixital 2030 de Galicia. Dende o curso pasado o colexio dispón dun espazo propio no que poder traballar a intelixencia artificial,  o procesado audiovisual e artístico, a realidade virtual e a impresión 3D, as tecnoloxías de control computerizado e fabricación aditiva, o mecanizado de diferentes materiais, a electromecánica, a robótica e os microcontroladores, entre outras. 

 

Os Polos Creativos son unhas tecnoloxías innovadoras que favorecen novos estilos de aprendizaxe do alumnado. Coa implementación deste proxecto, baseado nos principios da robótica, modelado en 3D, impresión 3D e gravacións audiovisuais, entre outros, pretendemos darlle un novo enfoque á práctica educativa dende o punto de vista didáctico, metodolóxico, curricular e organizativo; é dicir, con este proxecto pretendemos promover a adquisición de competencias dixitais enfocadas ás áreas STEM.

O noso obxectivo principal con este proxecto é fomentar os coñecementos tecnolóxicos en toda a comunidade educativa, posto que é clave nun mundo cada vez máis dixitalizado. Polo tanto, consideramos que os polos creativos serán un elemento esencial para o proceso de ensinanza e aprendizaxe, convertendo así o noso centro educativo nun centro competente no tocante á competencia dixital.

Co uso de robots e materiais en 3D, así como de todo tipo de material audiovisual, crearemos novos escenarios onde se afrontarán diversos contidos e competencias clave dun xeito innovador. Sabemos que para logralo precisamos potenciar a creatividade artística e visual, o traballo manipulativo, a aprendizaxe enfocada nas competencias clave e a aprendizaxe cooperativa, cuestións establecidas no currículo. Nas etapas de Educación Infantil e Primaria, a robótica e o material audiovisual resultan moi motivadores polo que a curiosidade do alumnado levaraos a descubrir novas realidades mediante a experimentación.

Por outra banda, a impresión 3D permitirá un maior aproveitamento do proceso de ensinanzaaprendizaxe, interacción directa entre alumnado e mestres/as e unha visualización máis real dos elementos. Tendo en conta isto, esta técnica pode ser moi útil en todas as áreas, véxase nos seguintes exemplos:

-        Áreas científicas: crear partes da anatomía humana e animal, mapas, capas da Terra.

-        Área de Educación Física: elaborar trofeos e medallas para as diversas competicións.

-        Área de Música: creación de instrumentos e impresión de notas musicais.

-        Área de Matemáticas: escalas (para aprender as proporcións), corpos xeométricos e figuras planas,medidas de capacidade, masa e volume.

-        Área de  Plástica: diversos elementos como árbores, copos de neve, maquetas...

-        Área lingüística: letras para creación de xogos, obxectos para creación de historias.

Polo tanto, levando a cabo este proxecto, consideramos que potenciaremos as competencias dixitais, utilizando un enfoque colaborativo, inclusivo e interdisciplinario e partindo sempre dos intereses e experiencias próximas do noso alumnado. A maiores, un aspecto no que debemos facer fincapé e que reforzará aínda máis a importancia dunha transformación educativa, é o Deseño Universal



 
AS TICS NAS ACTIVIDADES EXTRAESCOLARES
 
  
 
LEGO CON ROBÓTICA PARA 1º, 2º e 3º  E ROBÓTICA PARA 4º, 5º e 6º  Programación con Scratch (comprender a lóxica da programación coa creación de videoxogos propios), Programación AppInventor, Programación LiveCode e deseño Alice. Deseño gráfico (tratamento da imaxe e maquetación) e Robótica (programación de circuítos mediante os kit de arduino e similares, e a súa aplicación na robótica e control de dispositivos).












Blog das Tic

O colexio dispón dun blog específico para as tics no seguinte enderezo:

http://faiclicnastics.blogspot.com/

O blog consta dunha serie de páxinas onde recoller:

-  Recursos para infantil a enlaces con actividades online para esta  etapa, de maneira que os nenos podan clicar na imaxe e acceder ó xogo.

- Recursos para primaria: con enlaces para Primaria

- Recursos para profes

- Recursos para días sinalados

- Documentos sobre as tics

- Utilidades: informacións sobre o manexo do ordenador....

- Imaxe: para a edición e creación de transacións de imaxes, vídeos...







OBXECTIVOS DAS  TICS

A  nivel de centro :

-      Mellorar a dotación e recursos recibindo por parte da administracións ordenadores portátiles e pizarras dixitais ofrecidos a principio de curso, que serán distribuídos polas aulas. Como conseguinte, levarase a cabo unha formación a todo o profesorado que o desexe, para facilitar o mellor aproveitamento destas dotacións, Dita formación correrá a cargo da coordinadora de tics fóra do horario lectivo.
-      Mellorar o intercambio de información coa comunidade educativa grazas a actualización do blogue da escola.
-      Empregar o correo como medio para notificar ao profesorado actas de órganos de goberno,convocatorias, información salientables....
-      Fomentar nas familias o uso do correo electrónico como un medio rápido para notificar faltas de asistencia, días sen comedor, solicitudes de documentación...
-      Enviar ao punto limpo todo o material informático derramado nos últimos anos que se atopa na sala de informática.
-      Crear o catálogo de recursos educativos, rexistrando todo o material multimedia que se atopa nas instalacións do centro e organizándoo por niveis e ciclos.
-      Incluír nun apartado do blogue da escola enlaces de interese para fomentar o uso das Tics.

De cara ao alumnado:

- Adquirir contidos curriculares dunha maneira máis motivadora a través das Novas Tecnoloxías.  
- Aumentar  a autonomía co autoaprendizaxe que ofrecen as aplicacións informáticas.
- Potenciar a  comprensión da linguaxe iconográfica e visual.
- Acercar ou perfeccionar o manexo do ordenador.
- Respectar as normas e a quenda no uso da computadora.
- Adoptar hábitos saudables e responsables no uso das novas tecnoloxías.

- Educar aos alumnos/as, para que se desenvolvan na sociedade da información e a comunicación, sabendo buscar e recibir información de maneira organizada a través de Internet.
- Empregar os recursos de Internet para elaborar estratexias de identificación e resolución de problemas nos diversos campos de coñecemento.
- Potenciar o uso do ordenador como un medio de aprendizaxe e non soamente de xogo por parte dos alumn@s.

En canto ao profesorado:

-      Valorar as posibilidades das Tics na labor docente, tanto para organizalo traballo de aula, como para empregalas como ferramenta de comunicación e búsqueda de recursos, a través das experiencias que aportan outros centros e docentes na rede.
-      Desenrolar experiencias co uso das tics na súa área ou nivel.
-      Participar na aportación de información salientable para incluír no blogue da escola.
-      Mellorar e potenciar a autonomía, no manexo das ferramentas de xestión  educativa que se ofrecen en Xade e outras aplicacións.
-      Mellorar o aproveitamento das pizarras dixitais coas que se conta no centro.
-      Aproveitar os recursos educativos da rede como son: as  Actividades Lim, Jclic, e notebooks para a pizarras Smartboard axustadas a diferentes niveis e ciclos.



PROPOSTA DE ACTIVIDADES PARA AUMENTAR A COMPETENCIA DIXITAL:

As actividades que a continuación se relacionan deberán ser adaptadas ao nivel e ciclo a traballar co alumnado:

-      Uso dos programas educativos dixitais que se ofertan nas editoriais, coma os de carácter comercial, dos que se dispón no centro.
-      Acceso a xogos educativos na rede.
-      Proxección de contos e relatos animados en Educación Infantil, lingua inglesa...
-      Consulta de Enciclopedias Dixitais.

Utilización de programas de procesador de textos (tipo Word, Open Office Writter) para a elaboración de textos escritos, traballos de documentación, murais, artigos, exercicios de ortografía ... Cabe sinalar que dita actividade resulta moi motivadora de cara a animación á lectoescritura.
 
-      Uso das múltiples ferramentas de Internet: buscadores, navegación, correo web ...
-      Proposta de traballos de documentación: ben para dar resposta a cuestións que se plantexen nun guión dado coma, para crear un documento de redacción propia.
-      Comunicación entre compañeiros de centro nun idioma marcado: inglés, galego... e sobre un tema determinado de estudio, marcando certas normas de comunicación ( coidar a ortografía e linguaxe...)
Emprego das pizarras dixitais para presentación de centros de interese.