PROXECTO LECTOR DO CENTRO
1.- INTRODUCCIÓN
Desde a nosa biblioteca deseñamos unha serie de actuacións encamiñadas ao fomento da lectura e que están recollidas no proxecto lector do centro. Este está integrado no proxecto educativo do centro e
serviranos de guía para a elaboración deste plan
anual de lectura.
Partiremos das reflexións reflectidas no
curso anterior na memoria final do centro.
En E.Infantil os contos tradicionais e as
historias dos Bolechas foron os máis solicitados.
No 1º ciclo de E. Primaria, os preferidos
polo alumnado foron os libros relacionados cos animais, onde viven, o seu
alimento, a camuflaxe,…
No 2º e 3º ciclos os libros máis lidos
eran aqueles relativos á literatura de ficción, natureza, clima, zonas do
planeta,…
En xeral, os libros de ficción que máis se
leron foron, en 1º lugar, os de aventuras en xeral, e en 2º lugar, os de Kika
superbruja/superbruxa. De non ficción os máis lidos foron as biografías de
persoeiros famosos en distintos campos: Marie Curie, Charles Chaplin, Shapkespeare,…
2.- OBXECTIVOS.
OBXECTIVO XERAL: Facer da biblioteca o
centro de recursos do centro para a información e a lectura, valorando esta
como fonte inesgotable de pracer, facendo partícipe a toda a comunidade
educativa.
OBXECTIVOS ESPECÍFICOS:
Organización e xestión:
- Mellorar o espazo físico da biblioteca.
- Manter
ordeado e actualizado o material.
- Seguir
usando o programa Meiga e adaptar todos os fondos á CDU.
- Facer os
carnets de lectores.
-
Elaboración dunha guía da biblioteca: fondos, normas de uso,…
- Aumentar
os fondos con materiais solicitados por mestres/as e alumnos/as.
|
Dinamización:
- Fomentar a participación da comunidade
educativa.
- Elaborar
un programa de formación de usuarios e educación documental.
- para o
alumnado do centro e para o profesorado.
-
Programar actividades de fomento da lectura.
- Expoñer
as novidades documentais.
-
Continuar coa Mochila Viaxeira en E.P. (2º e 3º ciclo).
|
3.- ACTUACIÓNS POR TRIMESTRES.
a.- XESTIÓN TÉCNICA E ORGANIZACIÓN:
1º Trimestre:
- Difundir entre a comunidade
educativa os horarios, servizos, normas e persoas que forman o equipo da
biblioteca.
- Rexistrar, catalogar e
correxir os erros do catálogo dos documentos, tanto impresos como audiovisuais
e reubicalos.
- Rematar coa elaboración
dos carnets de lectores do alumnado.
- Creación dun Grupo de
Traballo do profesorado de dinamización da Biblioteca, coa integración dun
pequeño Proxecto Integrado, no que participe todo o colexio.
- Suscricións á revistas
novas para o alumnado de distintos ciclos e para as súas familias. As revistas
serán: “Muy Interesante” (adultos), “Muy Interesante junior” (3º ciclo), e
“Caracola” (2º ciclo).
- Dinamización da
Biblioteca das distintas festividades.
2º e 3º Trimestres:
- Continuar coas
actividades pendentes do 1º trimestre.
- Facer un expurgo dos
fondos para levar adiante unha boa actualización dos mesmos.
- No 3º trimestre
elaborar a memoria final da biblioteca para a súa inclusión na Memoria Anual do
Centro.
b.-
DINAMIZACIÓN:
·
b.1 FORMACIÓN DE USUARIOS.
Profesorado
1º
Trimestre:
- Reunión xeral do
Equipo de biblioteca co resto do profesorado para que inclúan na súa
programación xeral a formación no uso dos recursos da biblioteca.
- Coordinación de
actividades, tendo en conta que hai un membro de cada ciclo no Equipo de
biblioteca.
- Presentación do
proxecto de nova distribución de espazos.
- Desenvolvemento
de actividades de formación e animación
á lectura.
2º e 3º Trimestres:
- Desenvolvemento de
actividades programadas e no 3º trimestre avaliación dos obxectivos e
actividades propostas, así como a inclusión na Memoria Final.
Alumnado
Ao longo de todo o curso:
- Favorecer o coñecemento
da biblioteca despois dos cambios de distribución efectuados nela.
- Fomentar a eficacia e
estratexias lectoras e favorecer as técnicas de estudo elementais.
·
b.2 EDUCACIÓN PARA O ACCESO Á
INFORMACIÓN. EDUCACIÓN
DOCUMENTAL.
Dentro das
actividades programadas por trimestre desde a biblioteca, haberá moitas
relacionadas coa educación documental, utilizando todos os medios necesarios:
diccionarios, enciclopedias, gráficos, como atopar un libro pola CDU, polo
título, temática, etc, sendo quen de usar a información obtida en calquera dos
soportes dos documentos.
Exemplo
dalgunhas das actividades serían:
EDUCACIÓN INFANTIL
1º TRIMESTRE
OBXECTIVOS.COMPETENCIAS BÁSICAS
|
ACTIVIDADES
|
|
- Distinguir a biblioteca escolar da de
aula.
- Localizar a biblioteca no espazo escolar e
familiarizarse con ela.
|
- Visita á biblioteca escolar e coñecer os
seus recunchos.
|
|
- Coñecer as normas de comportamento na
biblioteca.
|
- Dialogar sobre as normas de conducta.
|
|
- Recoñecer os documentos que podemos atopar:
libros, revistas, audiovisuais,…
|
- Clasificar os documentos en función dos
soportes.
|
|
2ºe 3º TRIMESTRES
OBXECTIVOS. COMPETENCIAS BÁSICAS
|
ACTIVIDADES
|
- Recoñecer e manter a orden a biblioteca.
|
- Realizar xogos clasificatorios e colocar os
libros nos seus andeis correspondentes.
|
- Expresar oralmente as necesidades de
información ou lectura e o obxectivo das mesmas.
|
- Dialogar cos alumnos/as en torno a contos e
a información.
|
- Iniciarse no hábito de consultar libros.
|
- Buscar información gráfica nos libros
seleccionados.
|
EDUCACIÓN
PRIMARIA. 1º CICLO
1º TRIMESTRE
OBXECTIVOS. COMPETENCIAS BÁSICAS
|
ACTIVIDADES
|
- Coñecer a función da biblioteca e os seus
servizos
|
- Visitar a biblioteca escolar.
|
- Introducir as distintas función de información
e lectura que poden ter os documentos.
|
- Seleccionar contos, narracións e libros de
consulta e comparar as informacións.
|
- Recoñecer os elementos que identifican os
documentos: título, autor, ilustrador.
|
- Cumplimentar unha ficha.
|
- Coidar e respectar os materiais e recursos.
|
- Elaborar un listado de accións para coidar
os materiais da biblioteca.
|
2º e 3º TRIMESTRES
OBXECTIVOS. COMPETENCIAS BÁSICAS
|
ACTIVIDADES
|
- Identificar as partes físicas dos impresos:
portada, cuberta, contracuberta,…
|
- Cumplimentar ficha.
|
- Adquirir o concepto de colección.
|
- Xogos por grupos.
|
- Relacionar imaxes e texto nos libros de
coñecemento.
|
- Relacionar ilustracións con pés de texto.
|
EDUCACIÓN PRIMARIA. 2º CICLO
1º TRIMESTRE
OBXECTIVOS. COMPETENCIAS BÁSICAS
|
ACTIVIDADES
|
- Dominar o espazo da biblioteca e as súas
seccións.
|
- Debuxar un plano da biblioteca.
|
-Coñecer a CDU e as signaturas dos libros.
|
- Relacionar libros con signaturas.
|
-Clasificar os libros polos dous grandes
apartados:
De ficción ( N,T,P ) e non ficción (
biografías, deportes,…)
|
- Localizar os distintos tipos de libros nos
andeis e deducir a temática.
|
2º e 3º TRIMESTRES
OBXECTIVOS. COMPETENCIAS BÁSICAS
|
ACTIVIDADES
|
- Diferenciar entre os distintos
diccionarios: de sinónimos, visuais, temáticos,…
|
- Cumplimentar ficha.
|
- Asimilar conceptos relacionados co
diccionario: entrada, definición, abreviatura,…
|
- Fichas e xogos alusivos.
|
- Saber usar indicadores de contido de
documentos: sumarios, menús de documentos electrónicos,…
|
- Analizar os materiais.
|
- Manexar as obras propias do seu nivel.
|
- Comparar as información obtidas na busca das
obras de referencia.
|
EDUCACIÓN PRIMARIA. 3º CICLO.
1º TRIMESTRE
OBXECTIVOS. COMPETENCIAS BÁSICAS
|
ACTIVIDADES
|
- Comprender o sistema de clasificación da
CDU.
|
- Clasificar en función da CDU.
|
- Identificar os elementos dunha ficha.
|
- Cumplimentar a ficha correspondente.
|
2º e 3º TRIMESTRES
OBXECTIVOS. COMPETENCIAS BÁSICAS
|
ACTIVIDADES
|
- Coñecer os sistemas de busca nos buscadores
de internet, o seu uso e os seus elementos de conexión.
|
- Realizar búsquedas en internet.
|
- Coñecer a estructura dos libros informativos
e a función dos seus elementos: bibliografías, glosarios, cronoloxía,…
|
- Identificar nun libro: glosario, gráficos,
pés de páxina,…
|
- Citar as fontes na búsqueda documental.
|
- Cumplimentar unha ficha.
|
4.- CATÁLOGO DE ACTIVIDADES
Desde a biblioteca levaranse a cabo
actividades:
- Relacionadas coas festas e conmemoracións que
se celebren no centro: Día da biblioteca, Samaín, día da poesía, día do libro
infantil e xuvenil, semana da prensa, día do libro, semana das letras galegas,
Nadal,… sempre tendo ao libro como protagonista e empregando todo tipo de
linguaxes: oral, escrita, plástica, musical e tamén a través dos medios
informáticos.
- Neste
curso continuaremos coas Mochilas Viaxeiras. Cada alumno/a terá
a mochila unha semana na casa, de venres a venres. Incluiremos nela un libro en
galego, outro en castelá, un libro para as familias (coa colaboración do
departamento de orientación), un cómic, DVD, unha carta informativa aos pais e
unha enquisa para que valoren a actividade.
- Sesións de contacontos para
todos os niveis.
- Exposicións temáticas e de
novidades.
- Elaboración de libros polos
alumnos.
- As actividades de formación de usuarios e educación
documental como fomento de lectura, serán regulares e continuadas ao longo de todo
o curso.
5.- APOIO AO ESTUDO OU OUTRAS
ACTIVIDADES DESDE A BIBLIOTECA PARA A COMPENSACIÓN DAS DESIGUALDADES SOCIAIS.
Segundo o medio sociocultural de procedencia do alumnado, a desigualdade
entre eles incide marcadamente no fracaso escolar. Desde a biblioteca
contribuiremos como un medio máis a paliar esa descompensación, poñendo a
disposición dos nenos/as todos os recursos necesarios que posibiliten a
resolución de dúbidas, fomentar hábitos de estudos, axudalos a buscar a
información que necesiten,…
Traballaremos a emigración, a discapacidade, a convivencia, o respeto a
outras culturas, razas, relixión,…, partindo de libros que poden dar lugar a
distintas actividades.
O punto de partida será a elaboración dun libro viaxeiro por parte deste
colectivo que nos permitirá ver cara a onde se encamiñan as súas inquedanzas.
6.- PROXECTO DOCUMENTAL INTEGRADO.
Será unha acción de dinamización lectora e como estimulación de novas
formas de aprender e de transformar a información en coñecemento, como queda
reflectido no apartado adicado á dinamización: educación para o acceso á
educación documental.
Aprendendo a quedarnos co que realmente é importante e eliminar a
información superflua, sendo críticos coa antedita información, ademais de
favorecer o traballo colectivo.
Aprenderemos a localizar información, manexar distintos tipos de fontes
informativas, comunicar a información a través de distintos soportes e
materiais, desenvolvendo as competencias lectoras en todas as áreas do
coñecemento de libros de ficción, de información e outros documentos.
7.-TIPO DE ORGANIZACIÓN E FUNCIONAMENTO.
O equipo da biblioteca está formado na actualidade pola persoa
responsable da mesma e 5 persoas máis.
Ademais do seu entusiasmo, algún
membros xa participaron en xornadas e cursos sobre bibliotecas en anos
anteriores e comprométense a seguir facéndoo nos vindeiros cursos, tendo
previsto a formación dun grupo de traballo no centro.
O responsable da biblioteca
asumirá as función propias publicadas no DOG do 5 de abril de 2011.
O resto do equipo realizará as
tarefas encomendadas polo profesor responsable, aínda que as funcións e
actividades distribuiranse entre todos os membros do equipo para aproveitar ao
máximo o pouco tempo de que se dispón, nunca é suficiente na biblioteca.
As horas de adicación á
biblioteca serán:
- Responsable da biblioteca:
Dúas horas semanais.
- Membros do equipo: Dúas horas para un dos membros e unha hora para os
demais.
- Unha reunión mensual. Tendo en
conta que o noso é un centro pequeño, as comunicacións entre nós son
constantes, pero pensamos que é axeitado ter unha de xeito formal.
- O resto do profesorado nas
súas horas de garda
Pretendemos facer os carnets de
lectores co programa Meiga e continuar cos préstamos a través do mesmo.
Horario:
Todos os cursos teñen asignada
unha hora semanal para ser utilizada polo profesor cos seus alumnos/as.
Servizos:
·
Lectura e consulta en sala para profesorado e alumnado.
·
Traballos individuais ou en grupo.
·
Actividades:
- Formación de usuarios.
-
Educación documental.
-
Fomento da lectura.
·
Préstamo.
Pretendemos que a nosa
biblioteca se relacione co exterior, así colaboraremos co concello, biblioteca
municipal, contacontos de editoriais, grupos de teatro e outras entidades.